דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב- מה שחלקנו לא יודעים 

מאת    [ 25/09/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2658 פעמים ]

ביטוח רכב- מה שחלקנו לא יודעים

רוב האנשים אינם יודעים מהו ביטוח רכב ואיזה ביטוח יש לרכוש עד היום בו הם רוכשים רכב משלהם. ביטוח רכב (כמו כל ביטוח אחר), מטרתו לכסות במקרים של פגיעה ברכב או בנוסעים בו. לפני שאתם רצים אל חברת הביטוח לרכוש ביטוח לרכב החדש שלכם, אספר לכם מעט על סוגי הביטוח השונים, מה הם כוללים ומה הם לא כוללים ועל הדרכים לרכוש אותם.

סוגי ביטוח רכב

ישנם שלושה סוגים של ביטוח רכב.

הסוג הראשון הוא ביטוח חובה לרכב. מבלי שרוכשים ביטוח חובה לרכב לא ניתן לנסוע בו! ביטוח זה מכסה במקרים של פגיעה גופנית הנגרמת כתוצאה מתאונה עם הרכב, בין אם מדובר בנוסעים בתוך הרכב והנהג, ובין אם מדובר בהולכי רגל שנפגעו מהרכב.

הסוג השני של ביטוח רכב הוא ביטוח צד ג'. ביטוח זה מכסה במקרים של פגיעה ברכוש הנגרם באשמת הרכב. לדוגמא במקרים של פגיעה ברכב אחר בעקבות תאונה או פגיעה ברכוש כמו גדר או שער שאינו שייך לבעלי הרכב. ביטוח צד ג' אינו מכסה את נזקי הפגיעה ברכב המבוטח.

הסוג השלישי הוא ביטוח מקיף לרכב. לרוכשים ביטוח זה אין צורך לרכוש גם ביטוח צד ג' מכיוון שהוא מכסה בכל המקרים של פגיעה ברכוש.

רוב האנשים שרוכשים ביטוח צד ג' ולא ביטוח מקיף הם בעלי רכבים ישנים או רכבים שערכם נמוך ולא משתלם לשלם עבורם ביטוח מקיף.

בכל מקרה של תביעת ביטוח רכב יש השתתפות עצמית. בעת רכישת פוליסת הביטוח, מציע סוכן הביטוח מחירים שונים של ביטוחי רכב הנקבעים גם לפי אחוז ההשתתפות העצמית. ככל שאחוז ההשתתפות העצמית גובה יותר כך המחיר של ביטוח רכב נמוך יותר ולהפך. עליכם להחליט האם אתם מעדיפים לשלם יותר השתתפות עצמית במקרה הצורך (במקרה של תאונה או פגיעה בצד שלישי) או לשלם סכום גבוה יותר עבור ביטוח רכב ובמקרה של תאונה חלילה לשלם מעט.

היכן רוכשים ביטוח רכב?

ביטוח רכב ניתן לרכוש אצל חברות וסוכני הביטוח. אל תתפתו ותרכשו את ביטוח הרכב הראשון שמציעים לכם. ערכו לפני כן סקר שוק בין חברות הביטוח וסוכני הביטוח השונים. לכל אחד מהם יש מבצעים שונים, וכל אחד מהם קובע את מחיר ביטוח הרכב לפי קריטריונים שונים, לכן ישנה אפשרות שתקבלו אצל סוכן אחד מחיר נמוך יותר מאשר אצל הסוכן האחר.

למרות הפרסומות הרבות המציעות לעזוב את סוכן הביטוח האישי, אני דווקא ממליצה לכם לרכוש דרך סוכן אישי את ביטוח הרכב. סוכן אישי יהיה שם בשבילכם לכל שאלה ובכל מקרה בו תזדקקו לו. לאף מבוטח אין סבלנות במקרא של תאונה או תקלה ברכב לחכות לנציג שרות שישאל אותו עשרות שאלות זיהוי לפני שיתחיל לטפל בנושא, חברת ביטוח שעובדת עם סוכן ביטוח אישי תתחיל לטפל בכם באופן מיידי מבלי שתצטרכו לעדכן אותו בפרטים רבים לפני כן.

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב